Abbis Gård

Upplevelser och tankar, landsbygd, skärgård, skog och jobb.

Fokusera

Lämna en kommentar

Nu händer så mycket att allt oftare stannar jag upp, tar ett djupt andetag och organiserar olika ärenden i hjärnan och väljer i vilken ordning var och en sak ska behandlas.

Med mina närmaste arbetskamrater har vi flera gånger konstaterat att vi jobbar bäst under positiv stress. Men gränsen mellan positiv och negativ stress är hårfin. Så otroligt känslig hårfin som bara är möjligt.

I fjol ställde jag ett personligt mål att förbättra min muskelstyrka. Nu i veckan visade ett muskeltest att målet är uppnått med hjälp av varierande motion och gym. Nu är utmaningen ännu större, dvs att se till att bibehålla muskelstyrkan. 

Det enkla i vardagen ger glädje. På vändagsmorgonen åkte jag iväg på ett spinningpass till kl 06:45. Helt ovetandes om varandras planer var min dotter också där och efteråt tog vi tillsammans del av frukost som företaget bjöd på dagen till ära. Så bra start på morgonen och vändagen!

Sorg. Fredagen den 17.2 välsignades Carita till gravens ro på en naturskön begravningsplats i Esbo. Det var en vacker och stämningsfull begravning och minnesstund. Tack vare Carita har jag fått livsviktiga band till hennes närmaste. Band som vi som finns kvar nu ska se till att bibehålla när Carita inte finns bland oss längre. Styrka till hennes närmaste.

Kommentera

